WK Connects

Klant

Hoogvliet Supermarkten

Licentie

Geen

Concept

Verzamel alle 23 verschillende WK Connects +
1 grote Hoogvliet WK Connect.

Categorie
Spaaractie
Over dit project

In 2014 lanceerde Hoogvliet tijdens het WK voetbal de populaire spaaractie WK Connects: plastic WK-poppetjes met een zuignap. Op de WK Connects ontstond een ware run. Binnen een aantal dagen waren de populaire poppetjes op. Hoogvliet organiseerde ruilmiddagen om teleurgestelde kinderen te voorzien.

 

Product

De WK spaaractie bestond uit:

  • Plastic WK spelerspoppetjes met zuignap (kleine versie + 1 unieke grote versie)
    Totaal: 23 verschillende poppetjes, waarvan 11 Nederlandse, 11 landenteams en 1 bal.
  • Een kartonnen speelbord voor je eigen favoriete opstelling

Bij iedere 10 euro aan boodschappen ontvingen klanten van Hoogvliet één WK Connect.

 

SMACS

SMACS gaat voor elke case op zoek naar een product met het grootst haalbare effect, waarbij originaliteit versus prijs/kwaliteit strak tegen elkaar worden afgewogen. Zo ook bij deze spaaractie. SMACS bedacht en ontwikkelde een geheel nieuw product; een product dat nog niet eerder op de Nederlandse markt was verschenen. De kracht van de actie zat hem deze keer in de eenvoud: plastic poppetjes voorzien van twee zuignappen zorgden voor een ultiem interactief element. Hierdoor konden ze op het raam worden geplakt of nog leuker: op elkaar. Met het kartonnen speelbord konden kinderen ook voetbalwedstrijden naspelen en zo hun favoriete landenopstelling maken. SMACS was naast concepting betrokken bij de overall campagne en droeg zorg voor het gehele productieproces.

 

Werkzaamheden
  • Pitchen van het conceptidee
  • Productdevelopment: ontwikkelen en realiseren van een nieuw product
  • Creatieve input voor en design
  • Contact en afstemming product met reclamebureau
  • Begeleiding van het productieproces
  • Verzorging logistiek traject
  • Kwaliteits- en veiligheidsbewaking
  • Bewaken van budget